dinsdag 29 december 2009

De eenzaamheid van de priemgetallen - Paolo Giordano

Alice heeft als kind een ongeluk op een skipiste waardoor ze blijvend mankt. En de hoogbegaafde Mattia liet als kind zijn zwakzinnig tweelingzusje achter op een bankje zodat hij naar een verjaardagsfeestje kan, bij zijn terugkeer was zijn zusje spoorloos. Ze zal nooit gevonden worden. Alice en Mattia leren elkaar eerder toevallig kennen op school en geraken aan elkaar verknocht zonder evenwel ooit echt vrienden te worden. "Mattia dacht dat hij en Alice zo waren, twee tweelingpriemgetallen, alleen en verloren, vlak bij elkaar maar niet dicht genoeg om elkaar echt aan te raken. " Toch blijft hun 'gehechtheid' ook na hun adolescentie voortduren. Ook al is hoop ver te zoeken. Mooi boek - pas achteraf ergens gelezen dat het boek een prijswinnaar is...
ISBN 9789023434962
318 blz'n

3 opmerkingen:

Mamasha zei

Gelezen nadat ik dit als superboek aangeraden kreeg en ik begrijp het niet... Zal wel aan mij liggen, maar ik ben geen echt grote fan.

Leen zei

ik vond het niet slecht maar ook geen WAW-boek waar je in 1 ruk doorgaat ... droevig sfeertje wel.

Mamasha zei

't is dat, ik werd er ook zowat depri van zeg!