maandag 5 januari 2009

Tolkien, een biografie - Michael White


Fantasy… niet direct een genre waarvoor ik gauw warmloop. Had ik me in 2008 toch door een collega laten overhalen om mijn tanden in ‘the lord of the rings’ te zetten … Zo’n dikke 3 weken verder moest ik schoorvoetend toegeven dat de trilogie mij best heeft kunnen bekoren (tot mijn grote verbazing ! ).
Vandaar: voor mijn categorie ‘biografie’ in de 999 challenge maar eens gaan opsnorren wie achter het fenomeen – want dat is het intussen – schuilgaat/schuilging. De biografie gaf me wel een eerste idee van Professor Tolkiens levensloop en hoe zijn grote werken tot stand zijn gekomen… Hoewel ik eigenlijk wel graag wat dieper was gaan graven naar hoe een mens – praktisch dan - zoiets verwezenlijkt krijgt…
ISBN 904390418X

Voor wie zich wil verdiepen in de materie:
http://www.tolkiensociety.org/

Geen opmerkingen: