maandag 29 december 2008

999 challenge - voorbereiding

Bib bezoek heeft me een eerste stapeltje titels opgeleverd, gewapend met wat ik al aan categoriën had, ging ik op zoek naar geschikt materiaal voor de start ! Onderstaande boeken (per categorie gesorteerd) lachen me vrolijk toe vanaf de boekenplank, nog 2 dagen en dan kan ik er mijn tanden inzetten ... Nog even hard nadenken over die laatste 2 categorieën !

prijswinnaars/genomineerden
- Peter Carey, Oscar en Lucinda
geschiedenis
-David Grossman: angst vreet de ziel op (Israel-oorlog)
nooit iets van gelezen
- Juli Zeh, speeldrift
- W.F. Hermans, De donkere kamer van Damokles
biografie:
- Michael WhiteTolkien, een biografie
mythes/legendes
jeugdsentiment
boeken op locatie
- Hella Haasse, De ingewijden (locatie: Griekenland)
?
?

Geen opmerkingen: