dinsdag 20 oktober 2009

Honest scrap award


Dankjewel mamasha voor deze nominatie - omdat ie superlief bedoeld is heb je hierbij mijn 10 mezelf '-dingen over lezen want after all - dit is een boekenblog, daar gaan we:
1) Al weken moet ik voor zonenlief hetzelfde boek met dezelfde 4 verhalen lezen, ze kleven een post-it voor de volgende dag om terug te vinden bij welk verhaal we zijn gebleven, eerst vond ik het maar voorspelbaar en toen las ik het volgende en dacht ik 'Hé !' :
If a child keeps asking you to read the same book, celebrate! You have a child who loves books and who is well on the way to becoming an enthusiastic reader .
2) De Harry Potter-reeks begonnen uit nieuwsgierigheid en omwille van mamasha's enthoesiasme hierover. Intussen 2 uit...
3) Ik hou van de creativiteit en het absurd-komische van Roald Dahl (wie niet ?!), Leo timmers, John Yeoman en Quentin Blake, en zo kan dit rijtje nog wel even voortgaan.
4) In elke boekhandel, boekenwinkel of aanverwante probeer ik al een tijdje het jeugdboek 'puddingtarzan' van Ole Lund Kirkegaard te vinden, men heeft me wijsgemaakt dat ze niet meer te vinden zijn ... ik geef het niet op. Heb dan ook nog wel 'n jaar of 4 voor mijn oudste zoon het echt zelf vlot lezen kan.
5) Volgend jaar leert mijn oudste zoon ZELF lezen (goh, gaat de tijd snel)
6) Gecharmeerd geraakt door de filosofie van Poeh beer in 'Positieve Poeh - wijze woorden van Poeh' met uitspraken als ' Elf uur vrolijkt je altijd op' en 'leef je uit in de niet-storen-tijd ' of 'zoek een avontuur dat bij je past' - of nog 'soms blijk je geweldig te zijn maar je weet het zelf niet' - je gaat er in elk geval spontaan van glimlachen.
7) Als ik thuis kom bij mijn ouders is het eerste wat ik check de boekenplank van mijn vader omdat ik mijn liefde vr letters van mijn ouders heb, dan komt hij naast me staan en hebben we ons boekenpraatje over de nieuwe aanwinsten en zo... heerlijk ritueeltje.
8) Heb ten allen tijde en overal iets te lezen bij...
9) Favoriete jeugdboek waar ik helemaal in de ban van was ' Hasse Simonsdochter ' van Thea Beckman.
10) John Irving en ik verjaren op dezelfde dag !
Voilà !

2 opmerkingen:

Mamasha zei

hei Leentje, we hebben weer wat bijgeleerd over jou se! En de Irvingliefhebberij heb ik van jou gekregen. Ik zag dat je op o.a. www.bol.com Puddingtarzan kunt bestellen. Misschien via dergelijke internetshops proberen als het in de gewone winkels niet lukt?

Leen zei

goed idee - daar ben ik nog niet opgekomen !