zaterdag 11 april 2009

Waarover ik praat als ik over hardlopen praat - Haruki Murakami

'voor als ik eens wil lopen zonder uit mijn zetel te komen' schreef een hele lieve vriendin die me dit boek cadeau stuurde ... Aan de hand van dit boek overschouwt de schrijver wat voor impact zijn dagelijkse loopkilometers hebben op zijn schrijfwerk, op zijn leven. Over het waarom van dit boek :"Op die manier wil ik nagaan welke weg ik tot nu toe heb afgelegd, en ook mijn gevoelens uit die tijd terugroepen. Het dient zowel als waarschuwing als als aanmoediging. En het heeft eveneens tot doel om mijn motivatie, die op een bepaald moment is ingedommeld, weer wakker te worden. "
en verder " Binnen de persoonlijke beperkingen waarmee je zit opgezadeld, je persoonlijke energietank op een min of meer doeltreffende manier opgebruiken, dat is de essentie van herdlopen, en het is tevens een metafoor voor het leven (en in mijn geval ook voor het schrijven). Waarschijnlijk zullen vele hardlopers die mening met me delen."

Bedenkingen, ervaringen en overzicht.

Van genoten !


205 blz

ISBN 978 90 450 1347 3


Geen opmerkingen: